Ahad, 16 Ogos 2009

Diari Hidup Gua(Zaman Sekolah Rendah)

Nama ku Badrul Amin, ku dilahirkan apada tanggal 22 September 1991 di Hospital HUSM Kelantan.Owww rupanya aku berasal dari negeri Che Siti Wan Kembang.Zaman tadikaKu dimulai dgn ibuku ingin menghantar daku ke sekolah PASTI ABIM dkt dgn pekan machang,ketika itu usianyaku mencecah 6 tahun.Tetapi aku x nak pegi kerna ku rasa ketakutan. Ntah kenapa ku rasa begitu.Akhirnya aku x masuk sekolah tadika pada ketika itu sehinggalah aku naik ke darjah satu di Sekolah Kebangsaan Hamzah 2.Masih mekar dibenak akalku bagaimana pengalaman Ku mula2 merasai alam persekolahan.Hu hu hu skr utk ku tasawurkan kembali sgl detik2, bab, dan kisah2 lamaku. Apa yg pasti pada hari pertama persekolanku pelbagai ragam dan jenis perangai manuia yang dapat ku saksikan.Yang paling ku ingati ialah seorg bdk drjah satu yg tidak mau ibunye meninggalkannya sehingga ibunya terpaksa menemankan nye sehingga beberapa bulan yang lama di sekolah itu.Jika ibunya ghaib sedikit nescaya dicari dan diraung sekuat-kuatnye nama ibunya itu.Jika ibunya balik kerumah meninggalkannyer, nescaya dia pun akan pulang kerumah juga walau berseorangan.

Sekian dulu versi ini